dilluns, 22 de setembre del 2008

Pensaments: CARTES DES DE DUBLÍN

20 de Juliol de 2008
St. Stephen's Green
Dublín






Altra vegada al Park, altra vegada sol, altra vegada començar el viatge, altra vegada Dublín.
Aquest matí m'he llevat amb la Berta, aquesta nit em ficaré al llit sol.
Sol no, sempre acompanyat de pensaments i cabòries.
Què he fet amb la Berta aquests dies.
Què no he fet.
La Berta. Estar sol.
Molt en què pensar.
Universitat. Parella. Com estar sempre content. Com aparentar content. Dedalus, Stephen... No recordo ja els noms.
Tantes Coses a somiar, tants dies somiant. És difícil escollir, n'hi ha tantes de bones.
Però també racionar. Racionalitzar. La paraula moderna pel mar de dubtes.
Quan no ho tens clar, pensa en el que t'és racionalment millor.
Si estudio, aprovaré; si aprovo, trobaré feina; Aleshores viuré.
Però, què em perdo si estudio massa?
Millor dit:
Em perdo si estudio massa?
Por de Canviar. De no ser jo mateix. Por de canviar cap a alguna cosa que ara considero pitjor.
Por.
En Bertolez durant tot l'any ha parlat de la por a equivocar-se.
I si t'equivoques?
La gràcia és que aprendràs, però i la decepció? I la decepció d'haver decepcionat?
Suposo que qui es pot decepcionar potser s'alegra per l'atreviment.
Atreviment.
"Que ser covar no valgui la pena, que ser atrevit no surti tant car"... Sabina